vrijdag 14 augustus 2020

Zagte berm

Vandaag heb ik een fietstocht naar het vliegveld van Twente gemaakt.


Blonde d'Aquitaine runderen.

Onderweg meerdere kraampjes om iets te drinken. Maar deze is heel luxe met een fietspomp, plakspullen en een EHBO-trommel. Dat alles voor een vrije gift.


Tijdens mijn fietstocht kwam ik langs Arboretum Poortbulten. Dit park werd 110 jaar geleden aangelegd door Leonard Anthony Springer in opdracht van textielfabrikant Herman Johan Hendrik Gelderman Bij deze boom staat informatie over de Witte abeel (Populus alba).

Weer lekker in de schaduw.

En dan zit je zomaar in het Haagse Bos. Maar het Haagse Bos is toch van Staatsbosbeheer ? Ja die bij Den Haag wel. Maar tussen Oldenzaal en Losser ligt een bos van Natuurmonumenten met dezelfde naam.

Twentse humor


Een wandje voor oeverzwaluwen.


Ik zie vliegtuigen staan. Dus ben ik vast aangekomen bij mijn dagbestemming vliegveld Twente. Deze vliegtuigen, waaronder de CS-TOI worden ontmanteld door AELS.


Toen ik bij de KLU werkte (1974-1978) werden deze type Shelters in Nederland aangelegd. Op één van de shelters hebben ze op het vliegveld een uitzichtplatform aangelegd.

In totaal stonden op het vliegveld zes Boeing 747 vliegtuigen van de Lufthansa. Er zijn veel speculaties over hun aanwezigheid.

Ze zijn gastvrij in Twente.

Het oude Kerkpad over de hei van Deurningen naar Oldenzaal.

Ik had graag een vliegend hert gezien, maar helaas.

Afplagmachine

Bij drooglegging van het IJsselmeer  is deze propeller, afkomstig van een neergestorte Boeing B17 (Flying Fortress) boven water gekomen en staat nu bij een particulier in de tuin.

De Gerstmaaier in Rossum (Ov) is gemaakt door Antoinette Ruiter. Rossum was ook het decor voor de 1e serie van Van Jonge Leu en Oale Groond.

Deze ezel heeft last van vliegen bij haar ogen.

Bij 't Stekkie geen koffie maar thee met iets lekkers gehad.

Maria met kind voor de kerk in Beuningen.

Kuddedieren

Wie zou er ouder zijn. De oude BMW of zijn bestuurder.


Klik hier voor details van de 55 km lange fietsroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten