zaterdag 15 augustus 2020

Rondje Gildehaus

Volgens de Buienradar zou het hier rond het middaguur gaan regenen. Dus besloot ik om vanochtend een kort fietsritje te maken naar de Steengroeve van Gildehaus. In verband met de weersvoorspelling nam ik mijn camera niet mee en gebruikte voor de kiekjes mijn Iphone.




Ooit telde het graafschap Bentheim 22 steengroeven. Hier werd het beroemde Bentheimer Sandstein gedolven. Van die 22 zijn er nog 2 over. Eentje in Bentheim en de Steinbruch am Romberg in Gildehaus.

Het oude gedeelte van de groeve.


Nieuwe stenen wachten op afvoer.


Bornhalmsche Kuhle.

Geologische Freilichtmuseum


Rondom het museum liggen ruim 1000 gekleurde steentjes.


Een prachtig rustpunt aan één van de 11 Sternrouten net voor de grens.


Het decor voor een bruidsreportage op het Lutterzand staat al klaar. Het wachten is op het paar.


De Dinkel


Als kind klom ik graag in de boom en het is er nooit meer uitgegaan.


De beek staat helemaal leeg.

In plaats van lint.


Klik hier voor details van de 30 km lange fietsroute. 
Achteraf had ik de hele middag ook nog wel kunnen fietsen. Ik heb hier geen spat regen gehad. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten