donderdag 11 juni 2020

Weekendje Ommen


Voor een camperweekend toog ik vandaag naar Ommen.


Via de SVR-beurs kwam ik ik contact met camping Emsland.


Een ruime camperplaats aan het weiland op 50 meter van het bos. Wat wil je nog meer ?


Het bos bij de camping is deels in gebruik voor het Sportcentrum.


In het bos trof ik een kooi aan.
Zou hier een stroper actief zijn ?
Nee hoor. Er was een nestje met vogeltjes uit de boom gevallen. Om de voorkomen dat ze ten prooi zouden vallen aan de campingkatten werd er een hondenbench overheen gezet.


Een breed bospad helemaal voor mij alleen.


Verderop zie ik dit bijzonder bord.


De mais was al 40 cm hoog.


Voor Lasergamen ga je naar Gotcha.


Ja …….. Vooral bejaarden hadden moeite met die 1,5 meter. Ze hebben hun hele leven al naast elkaar gefietst en bleven dat nu dus nu ook gewoon doen.


De Roundhouse van Erve Vechtdal


Vleermuizenhotel in het buurtschap Varsen.


Het was al weer gezellig druk op de terrassen van Ommen.


Gilwell Ada's Hoeve is een buitencentrum van de Scouting.


Tijdens mijn fietstocht heb ik de eikenprocessierupsen weer veelvuldig gezien.


De Oude arm van de Vecht.


De Vecht.


Stuw Plaggemars


Infoborden bij de Vecht, nabij de sluis van Vilsteren.


Vistrap Vilsteren.


Deze reiger staat dagelijks op de vistrap om zijn/haar maaltje vis te vangen.


Fleurig gezicht al die veldbloemen.


Bij terugkomst lag de campingpoes al op mij te wachten.


Klik hier voor details van de 27 km lange fietstocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten