vrijdag 20 maart 2020

Wandeling door Westerwolde


Corona pandemie of niet. Je moet in beweging blijven. Dus heb ik vandaag - op de laatste winterdag - maar eens een lange wandeling door Westerwolde gemaakt.


Dat de lente in aantocht is, is wel duidelijk.


Het was opvallend stil in en rond het dorp. Zelfs de autoweg was leeg.


Werkoverleg


Loonbedrijf Sandee is de grond waarop bladrammenas staat aan het bewerken. De tractor is Case IH Magnum 370 CVX.


Ik ga al heel lang om met paarden en ben ze de baas. Dat weten ze dus ging het paard uit angst op de grond liggen te wachten om hulp 😉


Het geluid dat ik tijdens mijn wandeling veelvuldig heb gehoord.


De route ging voor een deeltje over het Ganzenpad in het Engbert Drenthbos.


Het werk van Bram de Kastelenman.


Soms hebben oud voertuigen wel iets en passen ze in het landschap, maar soms is het ook een gigantische rommelerf.


De Doevehokken en de Mercedesbrug (Noabersbadde) zijn kenmerken van Veelerveen. Door de inzet van dokter Middendorp werden aan de Verbindingsweg tussen 1920 en 1922 naar ontwerp van architect Marinus Jan Granpré Molière dubbele arbeiderswoningen (in de volksmond Doevehokken) gebouwd. Molière was ook de ontwerper van het Rotterdamse Kralingse Bos.


Zelfs de golfbaan was bezet.


Komt er ineens een hond op je afvliegen. Maar dat maakt op mij geen indruk. Ik ben niet bang voor een enthousiaste Vizsla.


Zonnepanelen achter op het erf is ook een optie


Veenmeertje


De meandering van Oude Loo


Mooi duo


Tenslotte nog even langs mijn ezelvrienden.


Klik hier voor detail van de wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten