vrijdag 13 maart 2020

Het onmogelijke

De foto is op ruim 1 km afstand genomen.

Volgens mevrouw Jansen van de PvDD gaan landbouw en natuur NOOIT samen. Aldus haar bijdrage tijdens de commissievergadering van de gemeente Westerwolde aangaande de omgevingsvisie.

Dat het soms botst valt niet te ontkennen, maar NOOIT is een onzinnige uitspraak. De lakenvelders en het bruinrode rund lopen heerlijk op een perceel van Staatsbosbeheer. Ook op gronden van natuurmonumenten gaan akkerbouw en natuur samen. Heeft u ooit wel eens een bezoek gebracht aan Bio-boerderij Landleven in Onstwedde? Op de foto heb ik links de landbouw (akkerbouwer / VVD raadslid Pieter Dinkla aan het drainspuiten) en rechts de natuur (2 reeën). Bij mij op de foto gaan ze dus wel samen.

PvdA wethouders Bart Huizing was ook duidelijk. Ik deel uw mening niet.

Wat mevrouw Jansen ook niet weet is dat akkerbouwer Pieter Dinkla met zijn akkerranden een bijdrage levert aan de insecten en vogeltjes. Ook levert hij waar mogelijk een bijdrage aan de grauwe kiekendief.

Dus mevrouw Jansen denk eerst eens na voor je iets roept. Milieu en dierenwelzijn zijn heel belangrijk. Daar zet ik mij ook al meer dan 40 jaar voor in. Een verbetering krijg je alleen door samen te werken en niet door alleen maar (uit onkunde, want ik geloof in jou oprechtheid) verkeerde dingen te roepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten