donderdag 21 februari 2019

Oeps .... Ben ik een ramptoerist ?


De Visleurster in Arnemuiden is gemaakt door Gerard Brouwer


Nu ik toch in Arnemuiden was ben ik op zoek gegaan naar de veel bezongen klok van Arnemuiden. Uit onderzoek is mij gebleken dat het nooit om één klok ging, maar om twee klokken met de namen Jezus en Maria.


Vissersboot ARM 16


In Yerseke heb ik een kijkje genomen bij de oesterputten. Deze putten zijn eind 19e eeuw gebouwd. Ze dienen als levende opslag en voorraadbeheer, het zuiveren van de oesters. Hieronder een kleine impressie.



Het oude gemeenthuis is nu ingericht als VVV kantoor en als Oosterscheldemuseum.


Koenkel- of Rommelpot is ontworpen door Wim Bakker.


Stellingmolen De Hoop in Tholen.


Papierinzameldag


Molen De Verwachting met molenaarshuis en pakhuis is te koop voor 750.000 euro.


Grote of OLV-kerk van Tholen. Ik heb de schoolmeisjes met hun rokjes en zwarte mallots die ze van hun ouders moeten dragen maar niet op de foto gezet. Ik vind het anno 2019 zielig dat het geloof bepaalt dat een meisje geen broek mag dragen.


Tankers de Batavier en de Typhoon in de haven van Sint Philipsland


Grondzeiler De Hoop in Sint Philipsland met rechts het wachthuisje, een ontmoetingsplek voor bejaarde mannelijke inwoners van het dorp.


Man en vrouw kijken uit over de Krabbenkreek. Het beeld "Zuudwest" is gemaakt door Hedi Bogaers.


Slachtoffers van de watersnood


Een vreemde landing van een Cessna F172H Skyhawk.
Oeps ........ ben ik een ramptoerist ?


Wel nee. Het is gewoon een grap van Ad Stouten BV in Oosterland, de grootste sloperij van Zuidwest Nederland. Tegenover zijn pand staat deze F 104G (Starfighter)


Spruiten in de Zeeuwse klei


.... en percelen vol boerenkool.


Ringdorp Dreischor met in het midden de Sint Adriaanskerk.


Een openluchthoefstal (Travalje)


Het voormalige raadhuis uit 1637 is een rijksmonument.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten