maandag 29 januari 2018

Berlin Zoo

Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan Zoo Berlin. In juli was ik hier ook om Meng Meng te zien.


De Indische of pantserneushoorn


Het jongetje van de mantelbaviaan speelt met een plastic flesje die een onverlaat heeft achter gelaten. Ik heb maar even een personeelslid van het dierenpark geïnformeerd.


Pelikaan


Leeuwin


Zilverruggorilla Ivo vierde vandaag zijn 30 ste verjaardag. Een ruim 70 jarige man kwam bij hem op verjaardagsvisite en bracht hem een cadeau en een bosje bloemen mee. Deze man vertelde uitvoerig over de Ivo en M'penzi, de 60 jarige moeder van Bokito. M'penzi is de oudste gorilla in Europa. Bij gebrek aan gebak poepte één van de gorilla's een keutel in haar hand en stopte die in haar mond. Dit noemen ze coprofagie.


Deze struisvogel brengt regelmatig een bezoek aan een oude dame op een bankje aan de rand van het verblijf. Ze vertelde ons dat het beest altijd contact met haar zoekt. Ze gaf het beest nooit te eten.


Dwergotters met een krab.


Deze poolwolven zijn hebben konijn op het menu vandaag.


De blauwbuikscharrelaar.


De ijsbeer deed zijn naam eer aan.


De incastern is een prachtige Zuid-Amerikaanse zeevogel.


Het mannetje van de Siberische steenbok.


Vechtende stieren van de rothschildgiraffes


Na de dierentuin ben ik nog even langs het terras van Alexanderplatz gelopen.


Voor thuis nog even een paar ontbijtbordjes gekocht bij Le Creuset.


Vanavond hebben mijn reisgenoot Be Eelsing en ik nog gedineerd met Michelle Uhrig en haar moeder Claudia bij Ristorante Marinelli. Woensdag gaat Michelle als Olympische sporter naar Pyeong Chang.

1 opmerking: