zaterdag 4 juni 2016

Drenthe - Kop van Overijssel

Het was vandaag 28 graden. Te warm om binnen te zitten. Dus heb ik een natuurrondje Drenthe / De kop van Overijssel gemaakt. 


Voor slangen was het te warm. Ik heb slechts 1 adder - verscholen onder het gras - gezien.


Kuiken van een Canadese gans


De groene loopkever


Een schuwe waterral had zich verstopt in het riet.


Met dit mooie weer waren de libellen en juffers wel actief.


Ze gingen af en toe even zitten. Maar als ik met mijn camera in de omgeving kwam waren ze al weer weg.


Vooral de libellen waren lastig vandaag. De juffers lieten zich nog wel vastleggen.


Het vrouwtje van de watersnuffel


De heispanner is een dagactieve nachtvlinder.


Een zandhagedis legt zijn eieren in het zand. Door de zon op het lichte zand creëer je dan een natuurlijke broedmachine.


De hagedissen waren vandaag ook erg schuw. Ik kwam dan ook niet verder dan 2 waarnemingen.


Bij het restaurant op de Lemelerberg stonden ongeveer 40 motoren van mijn leeftijd en ouder, waaronder deze Moto Guzzi Falcone.


De jeugd ging om beurten met een Kawasaki sxi pro jetski over het Overijsselsch Kanaal (Almelo-De Haandrik).

1 opmerking:

  1. Vette waterscooter! Altijd goed, een Kawasaki. Ik heb er een motor van. Tevens ook een wat ouder model, maar gelukkig nog niet zo oud als dat ik ben.

    BeantwoordenVerwijderen