vrijdag 19 februari 2016

Ovation of the seas


Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan de Meyer Werft in Papenburg. Daar hebben ze gisteren de Ovation of the Seas uit het dok gehaald.


Het schip is 348 meter lang, 41,4 meter breed en 18 dekken hoog. Het vermogen van de motoren is 67.200 kw. Er kunnen 4188 passagiers en 1554 bemanningsleden mee aan boord. De maximale vaarsnelheid is 22 knopen (40 km/uur)


De stuurhut


De North Star is een zwingarm met aan het uiteinde een capsule


Stap in deze capsule en draai aan de zwingarm 100 meter boven de zee met een adembenemend uitzicht. vooral bij zonsopkomst en zonsondergang.


Klimwand


Maar boven op het dek en aan boord is nog veel meer mogelijk. Er zijn zwembaden, sauna's, massageruimtes,  casino's restaurants, een basketbalveld, een circusschool, een kleine kermis inclusief botsautootjes en als je liever wil zweven in een windtunnel dan kan dat ook.


De slepers liggen al klaar voor de tocht over de Ems naar de Dollard.


Niet van van de Meyer Werft ligt het voormalig kamp Brual-Rhede.


Het enige zichtbare is dit herdenkingsbord. Klik hier voor meer informatie.


De Nederlandse boeren moeten drijfmest emissiearm toepassen door te injecteren. In Duitsland rijden ze nog gewoon met een giertank met ketsplaat, Hoe zo één Europa (voor de landbouw).


Onderweg kwam ik het nodige reewild tegen. Een sprong van 3 reebokken en 5 reegeiten verscholen in het struikgewas.


Video van de sprong.


Bij thuiskomst verzonk de zon in de sloot richting Holte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten