zondag 7 juni 2015

Harry in Rolde


Vanochtend heb ik - na een lang weekend - afscheid genomen van de camping De Iemenhoeve nabij Grolloo. Ik reed nog even langs het Grolloërveen om te kijken of er adders of hagedissen waren.


In de staatsbossen onder een dikke eik zag ik een groen uitgeslagen pijl met C + B er op. Ik had geen idee waar de pijl naar wees.


Ik moest mijn telefoon uitzetten in verband met de storingsvrije zone van de Radiotelescoop Westerbork. De dichtsbijgelegen telescoop bevond zich op 2 km. Hoeveel mensen zullen tegenwoordig daadwerkelijk de telefoon uitzetten ?




Stomme stengeltjes !!!!


Net al gisteren kreeg ik weer een concert voorgeschoteld. Het blijft indrukwekkend.


Ik volgde de Veenpluisroute,


Heel veel juffers.


Maar ook veel mountainbikers en wandelaars.


Een grote rups.


Ik heb geen adders gezien.Te druk ?
Uiteindelijke kwam ik wel een levendbarende hagedis tegen.


Deze zwerfkei - met in het gepolijste gedeelte de tekst "Trough the window of my eyes" en "Harry Muskee 1967" - ligt op de plaats waar Harry één van zijn bekendste nummers schreef.
Op 10 juni 2006 (zijn 65 ste verjaardag) werd hij geëerd met de onthulling van dit monument. Nu begreep ik ook de pijl die ik tegen kwam aan het begin van mijn wandeling. Na zo'n Muskee-weekend wilde ik ook zijn graf bekijken. Volgens Google moest ik daarvoor naar Rolde.


De Jacobuskerk van Rolde.


Op de begraafplaats achter de kerk ligt het graf van Harry Muskee. Op het graf ligt een blauw harmonicadoosje. Harry overleed 26 september 2011 op 70 jarige leeftijd in zijn toenmalige woonplaats Rolde.


Volgens een bordje van Het Drentse Landschap zijn hunebedden de oudste monumenten van Nederland. Ze zijn ruim 5000 jaar geleden gebouwd door mensen van de Trechterbekercultuur. Links D17 en rechts D18.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten