zondag 12 oktober 2014

ATB tocht naar Jochberg


Volgens Weeronline zou het de hele week mooi weer zijn in de omgeving van Inzell.


Vorig jaar stond ik op Camping Lindbauer. Dit was mij zeer goed bevallen. Als campinggast krijg je een Inzell card plus. Daarmee kan je gratis met het openbaar vervoer, zwemmen, kabelbanen gebruiken enz. Maar vandaag was het tijd voor een fietstochtje op de ATB.


Naturbadesee van Inzell


Tijdens schaatswedstrijden in Inzell verbleef ik altijd bij Bauernhof "Beim Landerl".


Het toiletgebouw van de camping, het riviertje Rote Traun, de accordeonist en zijn toehoorders voor "Das Haus des Gastes" en het interieur van de St. Michael in Inzell


In 2007 werd Hotel zur Post door brand getroffen. Na zeven jaar is eindelijk de kogel door de kerk. De gemeente stemt in met herbouw.


Een schuur vol speciale zeugen ?
Nee mijn Duits is knudde
Het is helemaal geen schuur vol zeugen, maar een zogenaamde koninkrijkszaal in Inzell


Een dikke karper in het heldere water van de Zwingsee.


De fietsroute langs een stroompje


De St. Vinzenzkirche van Weissbach an der Alpenstrasse


Houtsnijkunst


Straathandel


De Jochberg


Na het beklimmen van de Jochberg heb ik thee met taart gehad op het terras van Hotel Alpenglück. Op het terras was een "Harfenspielertreffen".


De Falkensee


Als je op de randen van het hoogveen gaat staan voel je het bewegen. De Duitsers noemen dit "Latschenhochmoor".


Wat is er voor kinderen mooier dan spelen met water ?


Vakantiewoning met drie geiten op het dak


Weer terug bij de camping.


Klik hier voor de route

Geen opmerkingen:

Een reactie posten