woensdag 30 november 2022

Barneveld


Ik mag vanmiddag de 7 omgevingsdiensten van Gelderland juridisch bijscholen in het gemeentehuis van Barneveld. Een prachtige locatie.


Onderweg naar Barneveld heb ik een koffiepauze gehouden bij de Slimmerick in Epe. Daar hebben ze heerlijke honingnotentaart bij de koffie.


Aangekomen in Barneveld heb ik mijn auto geparkeerd op De Vetkamp tegenover Landgoed Schaffelaar. Het is gebouwd rond 1850.


Tijdens mijn wandeling naar het gemeentehuis kwam ik langs het monument voor burgemeester Anne Willem Jacob Joost baron van Nagell (1851-1936). Het monument is gemaakt door Henk Etienne.


Het beeld van de schaapherder met vier schapen van Joop Hekman. De twee villa's op de achtergrond zijn gemeentelijke monumenten en zijn respectievelijk gebouwd in 1901 en 1907.


Het voormalig concertgebouw is gebouwd in 1930 en is nu een bibliotheek.


De nieuwe aanbouw van het gemeentehuis met links het gouden Ei van kunstenaar Guido Geelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten