donderdag 10 september 2020

Rondje Reitdiep

Vanochtend ben ik met de camper vertrokken voor een weekendje Hogeland met als doel het lopen van twee etappes van het Pieterpad. 


Dicht bij de camping kwam ik langs De Kokersluis van Aduarderzijl. Aan de andere kant van de sluis stroom het Aduarderdiep in het Reitdiep.


De brug over het Aduarderkanaal en rechts boven 
't Waarhuis (foto vanaf de Kokersluis).


De komende drie nachten mag ik vertoeven op Camping & Jachthaven Aduarderzijl.


Die moet nodig naar de kapper.


De Reitdiepveer vertrekt vanaf de camping.


Vanavond heb ik nog een rondje gefietst. De Sint Ludgerkerk van Garnwerd.


Korenmolen De Meeuw uit 1851.


Restaurant Garnwerd aan Zee.


Rechts het Oude veerhuis van Garnwerd, beter bekend als café Hammingh.


Mooi oud zeilschip.


Onderweg kwam ik de vreemdste gehuchtjes tegen.


Uithangbord van het voormalig waterschap Hunsingo bij Schaphalsterzijl.


Uitmonding van het Winsumerdiep in het Reitdiep.
 

Gemaal Schaphalsterzijl.


Het Zijlhuis in Schaphalsterzijl.


Het gebied Middag-Humsterland is voorgedragen voor de Werelderfgoedlijst.


Het kerkje van Saaksum.


Museum Wierdenland


De kerk met toren op de Wierde van Ezinge.


De Allersmaborg bij Ezinge.


Op het terrein staat een replica van de oorspronkelijke duiventil uit de 18e eeuw.


Klik hier voor details van de 20 km lange fietsroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten