woensdag 29 juli 2020

"Meestervervalsers"


Ik heb vandaag vanaf Camperplaats 't Haantje nabij het Drentse plaatsje 't Haantje een wandeling naar Emmen gemaakt.


De Camperplaats is gelegen aan het Oranjekanaal.


Hier kan je nog Coronaveilig wandelen.


Ik denk dat deze boom is geplant rond de aanleg van het Oranjekanaal en dus 160-170 jaar oud is.


Vlasleeuwenbek


Langs het Oranjekanaal zat een hele groep bejaarde vissers.


Is het nog steeds te droog ?


Een stukje natuurvriendelijke oever/ uittredeplaats in het Oranjekanaal bij Westenesch


De Dobbe in de Noordbargeres


Pyjamaschildwantsen op wilde peen


Als je in Emmen bent mag je een bezoek aan het Rensenpark niet overslaan.


In het voormalige Aziëhuis zit nu een Theaterschool


In het park kan je volop recreëren.


In het park is nog Horeca aanwezig net als vroeger.


Maar in Coronatijd pak ik liever mijn eigen plekje om te eten.


Het krioelt van de karpers.


Nijlgans


Het met sedum bedekte giraffenverblijf is nog heel herkenbaar aan die hoge schuifdeuren.


Het verblijf was afgesloten. Maar door de raam van een toegangsdeur zag ik "meestervervalsers" aan het werk met de Nachtwacht.


Op het parkeiland is een tentoonstelling van Saskia Boelsums.


Hier een keur uit haar werk. Het is nog tot 1 september te zien.


Bij het verlaten van het Rensenpark zag ik nog een oude schoolfoto uit mijn geboortejaar aan de muur hangen.


Op een flat in Emmermeer staat de volgende tekst te lezen: "en dan muziek waar je vrolijk van wordt"


Via het Valtherbos ben ik weer teruggelopen naar de Camperplaats. De heide stond al in bloei.


Mooi kleine paddenstoelen.


Maar ook grote en platte exemplaren.


Er is weer heel wat hout geveld in het bos.


Op een open plek in het Emmerveld / Valtherbos liggen 3 kleine hunebedden. In totaal zijn er in Drenthe 52 hunebedden. Dit zijn D38, D39 en D40.


Max Douwes (Marcus Taco) werd in 1923 in Klijndijk geboren. Hij was o.a. regisseur van TV_series als Scheepsjongens van Bontekoe, Stiefbeen & Zoon en Swiebertje. Het beeld is gemaakt door Lia Krol.


Een informatiewand over nestkastjes in het Zijtakkerbos.


Klik hier voor details van de 22 km lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten