vrijdag 24 januari 2020

Grüne Woche 2020


Vandaag heb ik voor de 10e keer de Grüne Woche in Berlijn bezocht. Een uniek internationaal evenement voor levensmiddelen, landbouw en tuinbouw.


Fendt 724 Vario met daarachter een cameragestuurde Horsch transformer 6 VF


Op de beurs was ook een huisdierententoonstelling. O.a. met Maine Coon Cats.


Diverse regio's boden hun producten aan.


Een prachtige Nederlandse Savooiekool met daarvoor twee Soesterknollen.


Een duitse schoolklas kreeg uitleg over de Nederlandse tomaten.


In september bezocht ik Schokoladenhaus Rausch. In het Schokoladencafé werd ik bediend door een jonge dame die vroeg of ik familie was van Rudi Carrell. Ik sprak volgens haar op dezelfde wijze Duits. Op de Grüne Woche zag ik haar staan in de stand van Rausch en stelde mij voor als Rudi Carrell. Daar wilde ze heel graag even mee op de foto. Als beloning kreeg ik een stuk chocolade.


Staatssecretaris van Economische Zaken Lisa Winkelmeier-Becker plant een boompje. Arno Fillies en Franz Thoma van de Deutscher Forstwirtschaftsrat kijken of het goed gaat.


Wat veel appelrassen.


Neulandgewinner presenteert hun projecten zoals het bouwen van vleermuiskasten.


Houtdraaibank met voetbediening


Muziek uit de bergen.


Daar zijn de Duitsers dol op.


Het Fruitmeisje


Goh ...... Ik had een heel andere voorstelling van Thaise massage 😏


Men moet immers het ijzer smeden als het heet is.


Wat een mooie broden.


Op de beurs waren diverse soorten geiten en koeien.


Houten speeltoestel.


De presentatie van schapen en geiten.


Steyr en FPT werken samen aan een hybride tractor.


De valkenier.


In de hal van Mecklenburg-Vorpommern trok deze band veel publiek met Schlagermusik.


Deze oma maakt een tafelkleed op een oude Singer naaimachine.


Gelukkig zaten deze beesten achter het glas. Ik ben niet zo'n held.


Combo des Landespolizeiorchesters Brandenburg met Er gehört zu mir van Marianne Rosenberg.


Het werk van een koeienschilder.

Aan de beurs namen 1810 exposanten uit 72 landen deel. De beurs trok 400.000 bezoekers die in totaal 52 miljoen spendeerden.
De volgende Grüne Woche is van 15 t/m 24 januari 2021

Geen opmerkingen:

Een reactie posten