zaterdag 23 november 2019

Adieu Harry


Vanochtend keek ik in het Dagblad van het Noorden en zag bovenstaande advertentie staan. 
Harm Bessembinders is overleden. Iedereen noemde hem Harry. 

Hij had net als ik zijn wortels in Onstwedde liggen en beiden vertrokken we naar Wedde. Hij woonde jarenlang aan de Lageweg. Als freelance fotograaf kwam ik hem dan ook regelmatig tegen.


Bijvoorbeeld bij het Koningschieten


of als begeleider van een groep Drentse dames tijdens een arrangement van Bleyendael. Dit was de omgeving waarin hij zich thuis voelde 😏


Harry was ook plaatsvervangend commissielid in de gemeente Bellingwedde. Een politicus is aan hem niet verloren gegaan. Maar zijn gezelligheid en mooie verhalen na afloop in de kantine van het gemeentehuis in Wedde zal ik nooit vergeten.


Toen de gemeente Bellingwedde en Vlagtwedde gingen fuseren werden er verkiezingen gehouden voor de nieuw te vormen gemeente Westerwolde.

Door de VVD werd Mark Rutte naar Vlagtwedde gehaald. "Wist mie wel even mit Mark of petret zetten mien jong" fluisterde Harry mij - zo als gewoonlijk - in het Gronings toe.
Gezelligheid en aandacht gaven hem veel energie.


Eén van Harry zijn hobby's was de jacht. Niet het schieten, maar de gezelligheid na afloop (een borreltje en spekdikken) was vooral zijn hobby. Nu heeft Harry zijn jachtveld ingeruild voor de eeuwige jachtvelden.
Adieu Harry.


We wensen de (klein)kinderen en zijn levenspartner Janny Kleine heel veel sterkte toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten