dinsdag 7 augustus 2018

Bergwandeling Hardegsen



Vanochtend bij het koffiedrinken vroeg de uiterst vriendelijke beheerder van Wohnmobilhafen Hardegsen of ik vandaag ook ging fietsen of wandelen. Toen ik dit bevestigde gaf hij mij een oude kaart van de omgeving. Ik schat minimaal 20 jaar oud. De prijs van 1.50 DM stond er nog op. Dus ging ik vanmiddag met de kaart in de hand aan de wandel.


Het eerste gedeelte van de wandeling ging langs het beekje de Lunau. In deze omgeving is ook alles droog en verdord. Dit was de meest vochtige plek in de beek.


Onderweg lag een vogelnestje op de grond.


De opbrengst van de stormschade.


Langs het pad liedjes aan de bomen.


Zwammen.


Was het nu de moeder van Pinokkio die mij de weg naar het Oude Slot wees ?


Dan maar geen pauze op een bankje.


De glanskop.


Oeps ...... gelukkig was de regiotrein net voorbij.


Ruim 500 jaar geleden werd om het stadje Hardegsen een stadsmuur met 8 wachttorens gebouwd. Alleen deze wachttoren heeft de 5 eeuwen doorstaan.


Na ruim 10 km kwam ik langs het terras van "Eiscafe Tropical". Ik vond dat ik na mijn inspanningen bij 34 graden best recht had op een vruchtensorbet.


Het oude vakwerkhuis staat ook in het teken van de ezel.


Het opslaan van brandhout kan heel lief zijn.


In de schaduw van een paar dikke bomen kan ik de blogs van de afgelopen dagen mooi bijwerken.


Vanavond begon het opeens hard te waaien ..... zal het monster de berg overkomen ?


Het klaart weer een beetje op.


Klik hier voor details van de 11 km lange bergwandeling.


Hoogeteprofiel van de wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten