dinsdag 19 juni 2018

Geboren en gebleven - een oproep!

foto Marc Knip
Eind 2019 verschijnt het boek ‘Geboren en gebleven’, dat in woord en beeld mensen van 80 jaar en ouder portretteert die al hun hele leven in hetzelfde Groningse dorp wonen en dat in de loop van de decennia aan den lijve hebben zien veranderen. Zo ontstaat een beeld van driekwart eeuw provincie, gevat in interviews met ooggetuigen, oude mensen die veel hebben meegemaakt, maar naar wie niet heel vaak geluisterd wordt.

Aan de hand van hun persoonlijke verhalen verschijnt eind 2019 een boek, dat een mooi beeld schetst van hoe ingrijpend het dorpsleven in de provincie Groningen veranderd is.

Op de foto staat de 81 jarige Griet voor haar huisje in Niezijl. Dat huisje is inmiddels onbewoonbaar verklaard en wordt binnenkort afgebroken. Griet kwam met het volgende verhaal:

“Ik was zwanger op mijn zeventiende en had geen idee wat me te wachten stond. Ik dacht dat het kind uit mijn navel zou komen. Mijn moeder zei: "Nu lach je nog, het gaat er met de viool in, maar komt er met de nijptang uit.”

Kent u mensen die al hun hele leven in hetzelfde dorp wonen, daar graag over zouden willen vertellen en die het niet erg vinden om gefotografeerd te worden en hun foto’s gepubliceerd te zien (alles in goed overleg natuurlijk), stuur dan een mail naar Marc Knip

email: geborenengebleven@gmail.com

facebook: https://www.facebook.com/geborenengebleven



Geen opmerkingen:

Een reactie posten