zondag 18 september 2016

Rondje Sahara

Vandaag heb ik een rondje door Overijssel gefietst.


Eerst beklom ik de Lemelerberg


Het was heel druk met fietsers, wandelaars, hardlopers en ruiters.


De "Steile Oever" bij Ommen.


De "plaats" Sahara, onderaan op de ANWB paddenstoel, trok mijn aandacht.


De Sahara is het enige overgebleven zandverstuivingsgebied van Ommen.


Dus maar even op de fiets naar de Sahara.


Een Sallandse boerderij met bakhuisje en waterput.


Wijngaard bij Stegeren


In het bos voorbij het mosterdzaad hoorde ik opeens van uit het bos mijn naam roepen. Het was FB-vriend Hendrik Klap. Henrdrik doet aan geocaching en was op zoek naar een Cache (schat).


Waterbuffel neemt bad


Visstrap in de Vecht


Para's boven Bergentheim


De Kloosterput van Sibculo behoorde tot het klooster dat werd gesticht in 1406. Het is gemaakt van Bentheimer zandsteen.


Bij "Sluis 5" werd ruim 150 jaar geleden Vroomshoop gesticht.


De ruim 33 meter hoge watertoren van Daarle is gebouwd in 1934.


Bij landgoed Schuilenburg heb ik gepauzeerd. Een bakkie thee met appeltaart van appels uit eigen tuin.


Langs de buitenwand hingen diverse gedichten.


Deze dame was appels aan het oogsten op het landgoed.


Pompoenen en Kalebassen te koop.


Klik hier voor details van de ruim 60 km lange fietsroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten