zaterdag 7 november 2015

Oud geld of nieuw geld

Na mijn bezoek aan Boer Geert reed ik over Harpel terug naar huis.


Onderweg bij Blekslage kwam ik een groep van ongeveer 20 jagers en drijvers tegen. De drijvers werden vervoerd met een boerenwagen.


De jagers reden met hun dure jeeps richting het jachtveld. Toen ik deze jagers zo zag staan moest ik denken aan het programma "Hoe heurt het eigenlijk" van Jort Kelder. Hij is vaak op zoek naar het antwoord op de vraag: Waaraan kan je oud en nieuw geld herkennen ?


De jagers nemen hun positie in. Ondertussen vliegen de ganzen veilig over.


De drijvers lopen in linie op de jagers af en drijven het wild voor zich uit.


De honden zijn dol enthousiast


Deze haas heeft geluk. Het hagel mist zijn doel.


Het uitkammen van een bossingel


Sterke verhalen ?


De groep verplaatst zich naar een ander jachtveld.


De jagers wachten met spanning wat er uit de groenbemester komt.


In dit veld viel niks te halen.


"Tied veur n pafke"


De hond kan net boven het gewas uitkijken.


De buit voor vandaag was 1 moervos (vrouwtje).


Een drijfjacht is een sociaal gebeuren met familie en (jacht)vrienden. Na afloop gingen ze in het veld gezamenlijk eten en drinken. 


Ook deze fazanthaan heeft de jacht weer overleefd. Gelukkig maar. Ik moet immers ook dieren schieten, maar dan wel met mijn camera.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten