maandag 25 mei 2015

Oeps Emmen

Vanaf camping Starnbosch ben ik vandaag naar de Lemerlerberg gefietst om zandhagedissen te spotten.


Op en rond de zandpaden van de heide met jeneverbessen ging ik op zoek naar deze mooie reptielen. Maar als eerste kwam ik een (zand)haas tegen en hoorde ik de ene na de andere Koekoek en geelgors.


De eerste hagedis die ik zag verdween direct onder de heidestruiken. De tweede zat mij te stil en had een vreemd uiterlijk.


Dat was geen wonder. Het diertje was dood. Kon ik wel mooi de onderkant bekijken.


De mannetjes worden in de paringstijd zo groen als "De Hulk".


Het bleef lastig foto's maken met al die wandelaar op 1e Pinksterdag. De dieren bleven op afstand in de ruigte.


De mieren waren niet schuw. Integendeel zelfs.


Waar zou dit de rups van zijn ?


Stuifzand


Een Holstein Friesian koe beklimt de stier van een Belgisch witblauw. Even later was het stuivertje wisselen.


Bij het zien van dit plaatsnaambord moest ik denken aan Heinz-Georg Kramm. Onder de naam Heino zong hij hits als Blau blüht der Enzian, La Montanara en Die schwarze Barbara.


Bij De Veldhoek in Heino kreeg ik een glas Puro fairtrade muntthee en appelgebak met slagroom en aardbeien.


Zeldzaam gezicht. Een zeug met een toom biggen in het land.


Een Triumph Spitfire 1500 TC uit 1978.


Familie knobbelzwaan met 5 kuikens


Een dobberende Canadese gans. Wat een rust !


Ik sluut an ! 
U ook ?
Overal kwam ik deze kreet tegen. Ze willen in het buitengebied van het Vechtdal dus gewoon glasvezelinternet. Dat is mooi. Dan kan je op de camping ook normaal internetten !


De "Getuige 1945" van Lotte Kloppenburg bestaat uit een bronzen boomstronk met jaarring van V2-raketten.


Al weer een dikke stier. Nu een Hereford.


Net voor de camping kwam ik nog langs het dorpje Emmen. Even een foto maken om een geintje uit te halen.


Klik hier voor details van de fietstocht en de wandeling over de Lemelerberg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten