woensdag 25 maart 2015

De 21.1 km van Jipsingboertange

Vanochtend ben ik vroeg aan mijn PDA-studie begonnen. Na uren intensief studeren was ik toe aan een nieuwe uitdaging. De halve marathon lopen als lange duurloop. Daarvoor was ik een inkortbare route nodig.


Ik ging hiervoor naar het op één na mooiste crossparcours van Nederland. De bossen bij Jipsingboertange. Hier organiseerde ik in het verleden crosswedstrijden met nationale kampioenen aan de start. 


Ik verkoos de 4.1 km lange witte palen route. Een route door het bos, langs heidevelden en vennen. Af en toe een beetje modder, maar wel met een wasbord aan heuveltjes. Je kwam geen mens tegen in het bos. Wel spechten, mezen, vinken, gaaien en zelfs nijlganzen (vreemde plaats in het bos). Na vijf volle rondjes plakte ik er nog een lusje van 600 meter aan vast om op de halve marathon afstand uit te komen.  Het was lekker loopweer en het tweede gedeelte ging 2.28 sneller dan het eerste gedeelte. Ik was dan ook zéér tevreden met het resultaat. 

Maar nu eerst weer aan de studie !


Klik hier voor details van het parcours

Geen opmerkingen:

Een reactie posten