maandag 22 december 2014

Kerstmarkt Oldenburg


Vandaag was de laatste gelegenheid om de Lamberti kerstmarkt in het centrum van Oldenburg te bezoeken. Zo te zien met een verrassende trompettist. Maar eerst maar even langs de winkels.


Toen ik dit zag moest ik heel even denken aan een uitspraak van Lammert Grofsmid. "Toen ik de mensen leerde kennen ben ik van de dieren gaan houden". 
Dekhengst Donnerhall is een Oldenburger, waarmee Karin Rehbein tijdens wereldkampioenschappen dressuur twee keer een medaille won.


Op straat diverse muzikanten.


Hopelijk heeft iedereen fijne feestdagen.


Boven in cafe Extrablatt tussen de emaille reclameborden genoten van een Bruschetta Schinken en Marani thee.


Op straat kerststalletjes en een echte kermis.


Het knippen van de manen van een Fjord geeft wel een bijzonder effect.


Rondom de Lamberti-Kirche waren 125 kraampjes met een breed assortiment aan kerstartikelen.


In de kerk een cenograaf van Groothertog van Frederik August van Oldenburg.


 Maar er was vooral ook veel eten en drinken.


En warempel bij de ingang van winkelcentrum Schlosshöfe kom ik een jonge trompettist tegen. Ik heb even een paar minuten geluisterd en kwam tot de conclusie dat dit niet de verrassende trompettist van de poster was.


Het winkelcentrum was geheel in kerstsfeer


.... en toen - net als Der Draufgänger - maar weer met grote stappen op huis aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten