donderdag 4 april 2013

Energiewacht Tour 2013 - 2

 
Vandaag was de 2e etappe van de Energiewacht Tour.
De start en finish van de 105,5 km lange etappe was bij het Raadhuisplein van Oude Pekela. Ik Moest Dave Rietbergen uitleggen dat de start op historische grond was. Dave staat bij de borstbeelden van de RO-DY-S. Daar had hij nog nooit van gehoord. Moet hij toch hier maar een gaan klikken om de klip te zien en te horen. De pa van Jos Harms begreep precies waar het over ging.
 
 
Voorafgaand aan de koers werd een dikkebandenrace gehouden voor de jeugd van Pekela.
 

Bij de ploegenpresentatie houdt Sarah Scharbach mij de "spiegel voor". Dat is wel handig. Kan ik namelijk ook zien wat er achter mij staat.

 
Groepje achtervolgers op weg naar Oude Pekela. Op de achtergrond de steenfabriek van Strating.
 
 
De verkeersregelaars staan er ter beveiliging van het verkeer. Daar heeft deze vrachtwagenchauffeur geen boodschap aan. Hij stak zelfs een middelvinger op tegen de verkeersregelaar. Misschien is deze anti-reclame voor het bedrijf waarvan ik niet de MOED heb om die te noemen wel zwaarder dan een boete.


Gelukkig rijden ploegleiders een stuk "rustiger" !


De kopgroep met Loes Gunnewijk, Trixi Worrack, Kirsten Wild, Iris Slappendel, Ellen van Dijk en Adrie Visser

 
Astrid Schuitema koerst lekker door eigen provincie.

 
Op de Verbindingsweg Nieuwe Compagnie komen Anna Bianca Schnitzmeier, Emilie Moberg en Julia Soek ten val.
 
 
Helaas kwamen nog meer rensters ten val.
 
 
De winst ging ook vandaag naar Kirsten Wild
 
 
Klik hier voor de uitslagen en overige info.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten