donderdag 12 juni 2014

Daar, daar, een veenhooibeestje !


Via het Fochteloërveen ben ik voor een vergadering naar Assen gereden. Even kijken of ik adders kon spotten. Per slot van rekening geeft een middagpauze in de natuur meer voldoening dan in een overvolle bedrijfskantine! Het bleef bij één adder die in het hoge gras slechts deels zichtbaar was.


Verder zag ik daar de geoorde fuut met kuiken, groot dikkopjes, veenbessen, kraanvogels, diverse rupsen en het veenhooibeestje. 
In het natuurgebied kwam ik een mij onbekend man uit Donkerbroek tegen met een camera. Behalve "ja" hoefde ik niets te zeggen. Hij was rond de 70, was gisteren jarig geweest, enz. Zijn hele leven werd mij zo maar even voorgeschoteld. 
Daar, daar, een veenhooibeestje !
Hij had suikerziekte, het ziekenhuis, enz
Daar, daar, een veenhooibeestje !
Waar ik ook heen liep ..... ik raakte hem niet kwijt.
Daar, daar, een veenhooibeestje !
In de verte zag ik de Coenonympha tullia zitten en maakte pro forma met een 70-200 lens op de camera maar een foto (rechts onder). Veel te ver weg natuurlijk maar het Veenhooibeestje van Donkerbroek was tevreden en mocht ik vertrekken naar de vergadering in Assen. Hij zei nog: "t Was hartstikke gezellig en hopelijk zien we elkaar hier snel weer".
Onderweg zag ik natuurlijk nog van alles.


Hebben ze in Bovensmilde een opiumpantage ?


Twee weken geleden verzopen de aardappelen in Drenthe. Nu zijn de boeren al weer aan het beregenen.


Zware landarbeid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten