zondag 22 mei 2016

Glurende kikker

Morgenvroeg om 8 uur moet ik met mijn camper bij de schotelantenne-importeur zijn in Zeewolde. Om te voorkomen dat ik in de file kom te staan ben ik vanochtend al vertrokken naar de Staatsbosbeheercamping in Zeewolde. Maar dit deed ik via een omweg langs mijn natuurvrienden in Drenthe. 


Via Duitsland reed in naar Drenthe. Bij Haren-Ems kwam ik langs de Altenberger Mühle. Deze molen is gebouwd in 1852


Ik heb slecht één adder-vriendin gezien. Het was bewolkt en het waaide te hard.


Er waren wel heel veel kikkers actief.


Tussen Harderwijk en Zeewolde werd ik door verkeersregelaars aan de kant gezet. Ongeveer 200 motoren en 6 quads kwamen in één lange stoet voorbij,


Ik heb op Google gevonden wat het was. De ride4kika.


De stoet was gestart in Huizen en het eindpunt was - in de stromende regen - Leusden. 


In Leusden hebben ze de opbrengst van 5424,27 overhandigd aan Kika,


Voor de overnachting heb ik een plekje gezocht op het Natuurkampeerterrein van Staatsbosbeheer De Dasselaar in Zeewolde.


Na een hele avond en nacht regen was ik vroeg op en ben even rondom Zeewolde gereden. Ik kwam in de stromende regen langs De Stille Kern van het Horsterwold en langs het kortegolf zendstation.


Tussen Zwolle en Dalfsen liepen een aantal zwarte koeien. Ik denk dat het koeien zijn van het ras Aberdeen Angus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten