woensdag 19 september 2018

Rondje Houten e.o.


Morgen moet ik een milieucursus geven in Houten. In de omgeving was geen betaalbare hotelkamer meer te vinden. Dus ging ik met de camper naar camping de Vliert in Bunnik. Deze camping ligt slechts 2 km van het centrum van Houten.


Houten is verkozen tot Fietsstad 2018. Dus aanleiding genoeg om even een rondje te gaan fietsen.


Na een kleine km kwam ik al bij natuurgebied Nieuw Wulven.


De vondst van een masker uit de oudheid was de inspiratie voor Eric Klarenbeek en Maartje Dros om dit beeld te maken.


In plan voor het Speelbos Nieuw Wulven is samen met de kinderen gemaakt.


In "Het grote Fort" tref je onder andere een waterspeelplaats aan.


Het is weer paddenstoelentijd.


Fectio Vechten is het oudste en grootste Romeinse fort van Nederland.


De contouren (witte lijn) van Fectio Vechten zijn in de vorm van een kunstwerk zichtbaar gemaakt.


Een reconstructie van een Romeinse wachttoren.


Iets verderop ging je ook terug in de tijd. Naar de tijd gelegen tussen 1949-1990. De Deux Chevaux Vapeur tijd of wel de tijd van het "Lelijke eendje".


Eerst dacht ik aan een Meeting. Maar al rap kreeg ik door dat het bedrijf Duckcity arrangementen organiseert waarbij het rijden in "Lelijke eendje" het hoofdbestanddeel is.


Fort bij Vechten is gebouwd tussen 1867-1870.


Eén van de vele bunkers.


Een moderne dijkdoorbraak.


Het Waterliniemuseum


De werkgroep ringslangen heeft een broeihoop aangelegd.


Helaas geen slangen gezien.


"De Spuiter" is gemaakt door Yvonne Kracht.


De cursus wordt morgen gegeven in Joinn.


Meneer mogen wij ook even met ons vriendje op de foto ?
Natuurlijk mag dat.
Het kunstwerk "Mijn baas en ik" is vervaardigd door Marijke Ravenswaaij-Deege


De brandweerkazerne van Houten is een ontwerp van de Belg Philippe Samyn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten