zondag 24 juni 2018

Westerwolde Wandelweekend 2


Gisteravond heb ik foto's gemaakt en vandaag stond ik zelf aan de start van het Westerwolde Wandelweekend. Een wandeltocht over 12.5 en 25 km. Ik ging voor de lange afstand.


Om klokslag 9.30 uur mochten de deelnemers aan de 25 km van start.


De wandeling begon met een rondje om de Burcht.


Daarna gewoon de bordjes volgen over de dijk langs de Westerwoldse Aa richting Wessinghuizen.


Oude vonder over de Ruiten Aa.


Deze ooievaar was aan het foerageren in gemaaid land en trok zich niets aan van de wandelaars.


De wandelaars liepen door het project ESsentie op de Westeresch in Veele waar een deel van het landbouwgebied is teruggebracht naar de tijd van 1832.


Oud sluisje in de Mussel Aa


Onder de uitkijktoren van de Höfte was een koffietentje met "povvert" ingericht. Rondom het terrein waren de ezels van Ger's Ezelstal aan het grazen. 


De Mussel Aa vol pijlkruid


Het is zomer. Maar bij 14 graden heb ik toch liever een jasje aan.


Deze oude borden kleuren toch beter bij de omgeving dan de nieuwe oranje borden !


Driesprong Mussel Aa kanaal en Pagediep.


Jammer dat de gemeente Stadskanaal geen geld meer heeft voor een bosmaaier !


Bij Smeerling kregen ik een bui op de kop. Hopelijk kan deze fazant van Willy Oosterveld bij Gasterij Natuurlijk Smeerling er wel tegen.


Het Dal van de Ruiten Aa.


Goed uitkijken dus !


Een gehavende eikenpage. De eerste keer dat ik deze zeldzame vlinder zag.


Thuis maar even controleren op teken met al dat hoge gras.


Meanders in de Ruiten Aa.


Onderweg zag ik honderden rupsen van de Sint Jacobsvlinder


Het veenmeertje in Ter Wupping


Na 25 km waren we weer terug bij kerk in Wedde. Deze kerk is gebouwd in de 13e eeuw. De toren dateert uit 1860.


Klik hier voor details van de 25 km lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten