vrijdag 21 juli 2017

Mullerthal Trail


Vandaag ging ik vanaf camping Bon Accueil met het openbaar vervoer naar Echternach om een deeltje van de Mullerthal Trail te wandelen. Een dagkaart voor het openbaar vervoer (bus en trein) is geldig voor het gehele land en kost slechts 4 euro.


De reis ging via het centraal station van Luxemburg.


Ik wist niet dat een "houten poot" nog bestond.


Met de kano over de Sûre. Deze rivier vormt in Echternach de grens tussen Duitsland en Luxemburg


Het paviljoen in het stadspark is in de 18e eeuw gebouwd door Paul Mungenast


De brug over de Sûre. Aan de Duitse zijde ligt camping Echternacherbrück.


Echternach is de oudste stad van Luxemburg. Het stadhuis is gebouwd in de 15e eeuw.


Een kapelletje


Direct buiten het stadje kom je in één groene oase.


Vlakke stukken waren er nauwelijks bij.


Ik kwam tijdens de wandelroute minimaal 10 muizen tegen.


Deze boom is jaren geleden omgevallen en nu vergroeid met de bodem.


Wandelen door de rotsen


De traptreden waren van verschillende hoogtes en ze lagen bepaald niet vlak.


Een roodborstje met prooi voor haar jonkies.


Het gebied is een eldorado voor kunstenaars


Een bijzondere brievenbus.


Een Triumph TR4A


Klik hier voor details van de gelopen route.


Tot 22 uur heb ik buiten foto's zitten bewerken. Daarna ben ik naar binnen gegaan op de vlucht voor prikbeestjes 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten