vrijdag 23 september 2016

Marathon Berlijn - mijn idool


Ik ben vanochtend met de camper afgereisd naar Campingplatz am Mahlowersee ten zuiden van Berlijn. Al jaren wilde ik de marathon van Berlijn bezoeken. Het liefst als deelnemer, maar daar is het helaas niet van gekomen. Dan maar als sportfotograaf. Ik heb dus keurig een accreditatie aangevraagd en die heb ik dus vanmiddag opgehaald in het perscentrum in het Intercontinental hotel in Berlijn. Wat een super luxe en groot hotel. (558 kamers). Vervolgens heb ik een deeltje van het parcours verkend.


De opbouw van de finishstraat.


Ik ben benieuwd zondag het record wordt verbeterd.


De ideale looproute werd aangegeven door drie blauwe Adidasstrepen (één van de hoofdsponsoren)


Tenslotte bracht ik nog een bezoek aan de "Berlin Vital, Sport und Gesundheidsmesse".  Tussen 1990-1996 domineerde Uta Pippig op de marathons in Berlijn, Boston, New York. Ze was mijn marathon idool. Geweldig om haar in levende lijve te ontmoeten. Het een geweldig spontane en vriendelijke vrouw.


Voor de Messe stonden diverse BMW's (de hoofdsponsor) met een tijdklok er op.

Klik hier voor - running en hier voor running deel 2
Klik hier voor - handbiking en rolstoelrace
Klik hier voor - inline skating

Geen opmerkingen:

Een reactie posten