zondag 5 juni 2016

Weidebeekjuffers

Vandaag was het wederom warm. Dus besloot ik - met waadpak - verkoeling te zoeken in de Ruiten Aa bij het strand van Wessinghuizen.


Op weg naar het strand stond op de MeiĆ«nweg een koe voor mijn auto. Zij was uitgebroken en haar kalf wilde naar haar toe. Ik heb FB-vriend Hilvert Huizing ter assistentie gevraagd. Maar net voor zijn komst lukte het mij om koe en kalf weer te verenigen. 





Bovenstaande vier foto's zijn van het mannetje (blauw) van de weidebeekjuffer. De twee foto's hieronder zijn vrouwtjes (groen).




Voor op de lens van FB-vriend Hilvert Huizing zit een viervlek


Het mannetje van de gewone oeverlibel


Diverse tandems van juffers.


Weer een ander soort tandem


De kleine roodoogjuffer





Be Eelsing heeft mijn manier van foto's maken even vastgelegd.


Ik zag op 400 meter een blauwe reiger met een baars in de bek


Deze reegeit met kalf zat op 275 meter afstand.


Het waren zelf twee kalveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten