zondag 12 juni 2016

Niebroekerpad


Vandaag heb ik het Niebroekerpad gewandeld. Een wandeling langs sloten, weilanden, zandpaden en af en toe een verharde weg. Dit pad maakt onderdeel uit van de Klompenpaden


De pauw van De Hertenboerderij zwaaide mij uit.


Een kleurrijke rotonde


Ruim 1 km buiten het dorp ligt de begraafplaats. De naam Brink komt wel heeft vaak voor.


De eikenprocessierups


Deze 14 km lange wandeling kan je beter het TEKENPAD gaan noemen. Ze mogen de wandelroute best een keer maaien !


Deze zwaan heeft zijn eieren goed verstopt.


Er waren wel veel mooie doorkijkjes onderweg.


De zondagsrust in Nijbroek wordt zelfs gerespecteerd door koeien.


De rups van de witvlakvlinder


"Van welke Gazet zijt gij ?" 
vroeg een groep Belgische wielrenners.


Deze hallehuisboerderij met de naam Barmen 't Loo is gebouwd in 1912. Ooit woonde hier de familie Barmentloo. De boerderij staat op de gemeentelijke monumentenlijst.


Herenboerderij Bijvank is gebouwd in 1882. Wel een vreemd kozijn :-)


Brug over de Nijbroeksche Wetering


Het mannetje van de grote keizerlibel


Langs de maaipaden kreeg ik een serenade van de groene kikkers.


Mooi vlinderweer. Dit is een geelsprietdikkopje.


Na 13 km kom ik aan in Nijbroek. De bevolking heet mij al welkom.


De armenhuisjes van Nijbroek.


Na 14 km kwam ik weer aan bij Camping De Hertenboerderij. Een beetje rechts van het midden zie je 1 van de 11 kalveren lopen. Door het hoge gras zie je nauwelijks kalveren.


Klik hier voor details van de 14 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten