zaterdag 7 mei 2016

Drei Seentour


Vanmorgen heb ik een wandeling gemaakt langs de Schlachtensee, Krumme Lanke en Grunewaldsee.


De jeugd genoot van muziek en een drankje op de ligweide


Anderen skeelerden, fietsten of waren aan het hardlopen rond het water. Op het water werd er vooral geroeid.


Tussen de Krumme Lanke en Grunewaldsee ligt een beschermd natuurgebied. Aan de wroetsporen te zien een eldorado voor wilde zwijnen.


Op de binnenplaats van "Jagdschloss Grunewald" ligt een leuk terrasje,


Meerkoet met zijn jonkies.


Ik kwam bij de Grunewaldsee veel loslopende honden tegen.


Zelfs het strand was ingenomen door de honden.


Ik bleek zojuist te hebben gewandeld in het grootste hondenuitlaatgebied van Europa. In het gebied van 800 hectare mogen honden loslopen en zwemmen. Na afloop kan het baasje op het "Seeterrase" van Paulsborn gaan zitten. Voordat hij gaat zitten koopt hij bij Pets Deli een versnapering voor zijn viervoeter.


Klik hier voor details van de 8 km lange wandeling.


Vanmiddag ben ik nog even in de binnenstad  geweest.


Voor het hoofdstation van Berlijn werd een demonstratie gehouden met de titel "Merkel muss weg".
Het terrein was hermetische afgesloten door de politie. Met mijn NVJ-perskaart mocht ik het terrein wel betreden.


Eric Graziani zweepte de massa op. Ze riepen in koor "Merkel muss weg" en "Lügenpresse, halt die Fresse".


De ongeveer 1800 extreemrechtse demonstranten hadden bedenkelijke uitingen bij zich.


De voorzitter van de Burgerbeweging Pro Duitsland Manfred Rouhs eerde in zijn toespraak Geert Wilders en Marine Le Pen. 


Hij waakte


Vanaf de Hackeschen Markt waren 7500 tegendemonstranten naar het Bundeskanzleramt gelopen.


Daar werd gewacht op het passeren van de stoet van het station.


Deze groep demonstranten was een stuk vriendelijker dan de groep bij het hoofdstation. De tegendemonstranten werden door burgemeester Michael Müller bedankt voor hun vreedzaam protest.


De ME uit Niedersachsen moest bij de Bundestag de groepen uiteen houden. Eén keer werd er pepperspray gebruikt.


Op de Pariser Platz werd een ludieke demonstratie gehouden door Animals United tegen het eten van vlees.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten