zondag 1 mei 2016

Edgar

In Berlijn zijn 2 grote dierentuinen. Aan de westzijde Zoologischen Garten en aan de oostzijde Tierpark Berlin


Vandaag heb ik Tierpark bezocht. Dit is de grootste dierentuin van Europa. Het 160 hectare grote landschapspark werd in 1955 geopend.


De dierentuin is gevestigd op het voormalige slotpark van "Schloss Friedrichtsfelde".


De wolf


De dierentuin helpt mee aan een programma om Przewalskipaarden terug te zetten in de vrije natuur.


Oma en opa, met een echte gleufhoed, maken een wandeling door het park.


Bambi vertikte om voor de foto naar mij te kijken.


Stekelvarkens


De kleine/rode panda behoort tot de katberen. Samen met de dierentuin Blijdorp in Rotterdam is een WWF beschermingsproject opgezet.


De ruim opgezette weide voor de giraffen.


De rode flamingo's


Secretarisvogels zijn langpotige roofvogels.


Zebra's


Eén van de mooiste dieren om te zien is toch wel de tijger met zijn prachtige camouflagestrepen.


De grote trap heb ik in Brandenburg in het wild gezien. Echt een bijzondere vogel.


De dierenverzorgers maken een rondwandeling met de alpaca's.


Het kleine olifantje is Edgar. Hij is op 1 januari 2016 geboren.


"Normale apen" lopen op handen en voeten over de balk, maar deze gibbons lopen recht op.


De Salto-aap


De spring-aap

Ik vind Tierpark de mooiste dierentuin om doorheen te wandelen.



Na een dagje dierentuin heb ik in Admiralspalast nog een concert bezocht van Anastacia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten