zaterdag 16 januari 2016

Deutsche Meisterschaften dag 1

Ik was voor de Grüne Woche in Berlijn. Claudia Pechstein haar moeder Monika had mij een berichtje gestuurd dat er schaatswedstrijden waren. Dus heb ik ook daar maar even een kijkje genomen. Op de ijsbaan kwam ik tientallen bekenden tegen, schaatser, oud schaatsers, trainers, ouders en medewerkers. Iedereen was even hartelijk, ze kwamen een handje schudden en een praatje maken. Daar kunnen sommige Nederlandse schaatsers nog wel wat van leren.


Claudia Pechstein vertelde me tijdens de warping-up dat ze met ingang van vandaag Peter Müller weer als coach heeft en wilde graag even samen met hem en Clemens (door Peter Roger genoemd) Gawer.


Oud sprintster Jenny Wolf is in opleiding voor trainster. Jenny is de bescheidenheid en vriendelijkheid zelve.


De Polen waren op trainingskamp in Berlijn. Konrad Niedzwiedzki was hard aan het werk in de krachthonk.


Isabell Ost 


Tamara Ramona Kapischke


Katja Franzen


Claudia Pechstein was oppermachtig.


Nico Ihle


Gabi Hirschbichler


Judith Dannhauer-Hesse met haar zoontje Arthur en Samuel Schwarz.


Danny Leger


Bente Kraus


Paul Tonat


Lucille Opitz met haar dochter.


Moritz Geisreiter


podium 500 meter dames sprint - Katja Franzen, Denise Roth en Luise Nieke.


podium 500 meter heren sprint - Sebastian Richter, Nico Ihle met dochter Emma en Dennis Dressel


podium 500 meter dames allround -Bente Krans met de dochter van Lucille Opitz, Claudia Pechstein en Jessica Beckert.


podium 500 meter heren allround - Clemens Gawer, Alexander Bismar en Fridtjof Petzold.


podium 1000 meter dames sprint - Katja Franzen, Denise Roth en Luise Nieke.


podium 1000 meter heren sprint - Dennis Dressel, Nico Ihle en Sebastian Richter.


podium 3000 meter dames allround -Bente Krans, Claudia Pechstein en Stephanie Beckert.


podium 5000 meter heren allround - Felix Maly, Moritz Geisreiter en Felix Rijhnen.


Na afloop ging ik nog even met Monika Pechstein mee naar Biesdorf voor "Kaffee und Kuchen".


Dochter Sabine bracht vervolgens de kleinkinderen bij opa en oma Monika en Andreas Pechstein. Na de nodige koffie en gebak bracht Andreas mij terug naar mijn hotel. Het was erg gezellig en leuk om elkaar naar jaren weer eens te zien.

Klik hier voor dag 2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten