zondag 2 augustus 2015

Goodgoan en wier kommen

Vandaag was het lekker fietsweer. Vanaf de camping vertrok ik in oostelijke richting.


Even buiten de camping kwam ik in het Babybos. In 2000 plantte de gemeente voor elk kind dat in 2000 in de gemeente Enschede is geboren een boom. De zuil is gemaakt door de Enschedese kunstenaar Jan Merlin Marski. Op de zuil staan de namen van de kinderen. In ieder jaargetijde werd een ander soort boom geplant. De linde in de lente, de zomereik in de zomer, de tamme kastanje in de herfst en de gewone es in de winter.


Na een paar km kwam ik bij de grens en reed het stadje Gronau binnen.


In de winkelstraat van Gronau ontdekte ik drie Stolpersteinen.


Het Popmuseum in Gronau is gelegen aan de Udo Lindenberg Platz. Udo is op 17 mei 1946 in Gronau geboren.


Het "Wasserlabyrinth" is een overblijfsel van de Landesgartenschau 2003.


Monument n.a.v. de vuurwerkramp.


visstropers of jonge onderzoekers ?


Deze 19 meter hoge klimtoren is het voormalige trappenhuis van de Ringspinnerij van de firma Van Delden.


"Die weisse Dame" in Gronau was ook van de firma Van Delden.


Watertorenkunst.


Een nestje Dinkelkoeien.


Steenfabriek "De Werklust" in Losser.


Verboden voor Oldtimers ?


De Lonnekermolen is een beltmolen en is gebouwd in 1851. De molen deed dienst als korenmolen.


Einde bebouwde kom met "goodgoan en wier kommen" vind ik prachtig. 


Veel mensen worden bang bij het zien van dit bord. Ik heb juist even staan wachten of ik de buizerd kon waarnemen. Ben ik dan toch een beetje roofvogelziek ?


Ik hoor achter mij iets aankomen. Zou het de agressieve buizerd zijn ?


Nee. Gewoon een aardige dame op een fjord.


Klik hier voor details van de fietsroute.


De dag eindigde lekker onder de luifel van de camper met een glaasje wijn een mooie lucht boven de camping.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten