zondag 26 juli 2015

Wandertag Obervellach


Dit foldertje bracht mij op het idee om vandaag maar eens te gaan wandelen op een echte "Wandertag". De te lopen afstanden waren 5 - 10 en 20 km. Gelet op het bergachtig gebied koos ik voor de 10 km.


De drukte bij de inschrijving was om 9 uur al voorbij. De start was tussen 6 en 11 uur.


Een oude Oostenrijker bij de inschrijving had al zijn medailles meegenomen en opgehangen op een bord. Die van Innsbruck 1976 viel direct op. Was wandelen toen een Olympisch nummer ?


De helft van de route bestond uit bospaden en de rest uit asfalt.


Soms moest je even door een beekje. Het laagste punt lag op 660 meter en het hoogste punt van de wandeling op 769 meter.


Er waren 3 stempelposten voor de 10 km.


Na 5 km was er een verzorgingspost met water, kaasstengels, bananen en appels.


Geluk of niet ....... ik zag een hagedis.


... en iemand die een nestje aan het bouwen was. Ieder zeskantje even groot en dat zonder meetapparatuur. Ook al moet ik niets van deze beesten hebben. Het blijven kunstenaars.


Onderweg kreeg je zelfs een "Obst Schnaps".


Een modderpop


Rafting op de Möll


In een Duitstalig land mocht de "Bratwurst" natuurlijk niet ontbreken.


Frühshoppen mit der Trachtenkapelle


Als beloning kreeg ik een bokaal. Mijn laatste bokaal was 15 jaar geleden bij een hardloopwedstrijd in Duitsland. 


"Flohmarkt"


Wie heeft daar als kind niet mee gespeeld ?


De Sankt Maria Tax kerk in Stallhofen.




Weer terug op de basis. De mini camperplaats van Gabi en Henk Struik.


Klik hier voor details van de wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten