zondag 5 juli 2015

Noordmannen in Wedde

Vanochtend was ik om 5 uur al wakker en kon niet meer slapen. Ik heb de camera gepakt en het veld in gegaan. Aan het einde van mijn ronde kwam ik de Noordmannen tegen. Ze waren te gast bij Landgoed Tenaxx in Wedde. Naast een Arboretum (bomenverzameling) heeft het landgoed sinds mei ook een eetcafé en kun je daar de survivalrun beoefenen.


Okkie Smit drukte mij de microfoon onder de neus en wilde alles weten over vezelhennep en natuurfotografie.


Veel vezelhennep gaat naar Hempflax in Oude Pekela. Toen Okkie en zijn maatje Drewes Wildeman zagen dat mijn lens en de ruit van mijn auto waren voorzien van camouflage wilden ze ook weten wat er allemaal in de kofferbak lag, 


Inderdaad. Mijn kofferbak ligt ook vol. Een camouflagenet, een schuiltent en een camouflagekleed (een soort burka). Voor de foto mocht Drewes die even passen.


Deze haas was klets nat. Kwam zeker net uit bad.


De ochtendwandeling van een fazanthaan 


Een reekalf kijkt nieuwsgierig in de lens.


aan het ochtendontbijt


Wat een elegante sprong.


Een mooie lichte buizerd

1 opmerking: