woensdag 22 juli 2015

Die Forelle - Bach of Schubert


Vandaag was het in Lofer 34 graden. Ik heb op de lagere school geleerd dat iedere 100 m omhoog 1 graad zou schelen. Dus ging ik het hoger opzoeken met Almbahn I.


Eerst met de kabelbaan naar 1000 meter. Vervolgens heb ik de Wasserfallweg gewandeld. Was ongeveer 400 m klimmen.


Wel een heel bijzondere boom.


Een beetje muzikant (en dat ben ik niet) kan op deze koebellen een aardig deuntje spelen.


Op bepaalde plaatsen kon je in de waterval staan.


In de waterval zag je ondiepe poeltjes ontstaan met daarin de Bachforelle. Ik heb altijd gedacht dat "Die Forelle" van Franz Schubert was ipv Bach. In Nederland noemen we deze prachtige vis gewoon beekforel.


Spoorzoeken


Erebia's


Informatiebord over de planten.


Uitzicht op de hogere bergen


Halverwege de wandeling heb ik op het terras van Soderkaser een vruchtensorbet gehad.


Een jeugdige wandelaar


De keien houden de houten palen op het dak op hun plaats.


Boven op "Almenwelt Lofer" had boer Josef Glitzner een "Milch automat" neergezet. Voor 50 eurocent kreeg je een halve liter verse melk in een glas.


De grotere kalveren op de alpenweide moeten het zogen afleren en hebben daarvoor een piercing door de neus. Als ze willen gaan drinken loopt moeder bij de eerste prik al weg.


Onderweg was aan alles gedacht. Zelfs aan een voetenbad.


Tijdens de afdaling kom je midden op de weg een kudde koeien tegen. Deze Nederlandse familie zet een van de koeien, die veel weg heeft van een blaarkop, op de foto.


Klik hier voor details van de route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten