donderdag 16 juli 2015

Busstaking - Dan de Kienbergl op !


Ik zou vandaag met de bus naar Ruhpolding voor een "Fahrt mit die Rausch Bergbahn".  Maar na een tijdje wachten bij het busstation werd mij duidelijk dat de bussen stil bleven staan in verband met een staking. Dan maar te voet de Kienbergl op.


Onderweg naar de Kienbergl kwam ik Yulia Skokova tegen op de fiets. Ze had al een schaatstraining achter de rug.


Dmitriy Babenko was aan het trainen op het sportveld.


Konrad Niedzwiedzki was ook van de partij.


Het begin van de wandeling was vrij vlak over een breed gravelpad


Langs de kant veel gele bloemen


Het mannetje van de citroenvlinder


Via een smal oneffen pad kon je de Kienbergl op. Het was af en toe even klauteren en goed uitkijken.


Nog 10 meter te gaan naar het kruis op 1071 meter. Naast het kruis hangt een kastje. In het kastje zit een boek en een pen. Aangekomen bij het kruis heb ik mijn naam in het boek gezet. 


Inzell, gezien vanaf de Kienbergl.


Het zicht op de ijsbaan is ook geweldig.


Na de afdaling was het tijd voor een opkikker. Op het terras van Aktivhotel & Gasthof Schmelz heb ik " Vanilleeis mit heissen Waldbeeren" gehad. De wens staat in het "Bairische Dialekt". 


Kunst


Een familiewandeling met alpaca's.


Klik hier voor details van de 14 km lange wandelroute met een klim van 400 meter.


Ik heb vanavond tot 22.30 uur buiten gezeten. Top weer !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten