vrijdag 22 mei 2015

Vreemd varken

Vanmiddag ben ik voor een lang weekend naar Dalfsen gereden. Ik reed via het Bargerveen. Maar was daar al te laat voor de adders.


Maar er waren wel heel veel juffers. Zoals deze Watersnuffel man


Vuurjuffer


... en het geluid van de groene kikkers was ook oorverdovend.


De blauwborst was er ook weer.


klein geaderd witje


De plaats van bestemming.


Een plaatsje gezocht voor camping Starnbosch.


Daarna heb ik een wandeling gemaakt over het Rechterense Veld.


Wat een vreemd varken. De ene "deskundige"dacht aan een Mangalitza (wolvarken) en de ander aan de Kune kune. De Kune Kune beer ligt het meest voor de hand of zal het een vuilnisbakkie zijn ?


Mooie tandjes !


Het was bejaardenfietsdag.


De in 1981 gerestaureerde schaapskooi van Natuurmonumenten.


Het aanbrengen van gewasbeschermingsmiddelen heeft wel een heel andere klank dan gif.


Lekker stuifmeel voor de dansvlieg


Klik hier voor details van de wandeling.


Landgoed Den Berg.


"De zwevende steen" is een kunstwerk van Bas Maters.


Over een week kan je vanuit Dalfsen een fietstoertocht maken van 50 - 90 - 130 of 170 km.

Maar nu eerst genieten van mijn aspergemenu in Brasserie De VII Deugden
De eerste keer dat ik dit pand bezocht was op 2 augustus 1991. Als deelnemer aan de Stokvisdennen loop. Toen was de inschrijving nog in het café. In totaal heb ik 7 x aan deze loop met Henk Borgmeijer als vaste speaker meegedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten