zaterdag 16 mei 2015

Dudok


Vandaag was het wat slechter met het weer. Dus maakte ik een uitstapje met de Syntus bus naar Arnhem. De bus, voorzien van Wifi, reed langs Nationaal Park de Hoge Veluwe en Het Dorp.  Het Centraal Station in Arnhem krijgt een nieuwe Look. 


Je moest wel een beetje onder de luifels van de winkels doorlopen om droog te blijven. Ik had bijna een paar vogelaarsschoenen (flamingo's) gekocht.  


In 2013 vestigde Dudok zich in het gebouw van de Van Ranzov's Bank. Het gebouw werd in 1921 gebouwd door architect Jacobus Pieter Stork.


Natuurlijk moest ik bij mijn kopje koffie even de warme Dudok appeltaart met kaneelijs en slagroom proberen.


Arnhem is de stad van de Trolleybussen. Vroeger reden ze ook in Groningen en Nijmegen.


Het beeld van kroegbaas Ome Jan van Lankwaarden is gemaakt door kunstenaar Wim Kuijl.


Waar zie je anno 2015 nog een slager als hofleverancier ?


Yamaha R1 met een verlengde achterbrug.


Karel, de hertog van Gelre en van Gulik, graaf van Zutphen, leefde van 1467 tot 1538.


Ik had al appeltaart gehad en kon de verleiding van de winkel in Droomtaarten weerstaan !


In het pand Land van de Markt 119 zit thans Le Café,


Een fraai hoekpand geeft toegang tot het Musis Kwartier. Dit pand van architect Willem Gerhardus Welsing werd in 1906 in opdracht van Piet de Gruyter & Zn. gebouwd.


Het pand van Shoeline met Jugendstilelementen is gebouwd in 1901.


Stadstheater Musis Sacrum is gebouwd in 1847 en is ontworpen door architect Hendrik Willem Fromberg.


Bij café Arnhem toch maar gekozen voor Biologische kalfsrosbief met aardappelsalade, crème van grove mosterd en Amsterdamse ui.


In 1904 werd de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Arnhem.


Ach .......... mocht de NS niet rijden, dan verhuren ze altijd nog een auto.


Op terugweg naar de camping zag ik dit verschijnsel. Regendruppels op een web ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten