vrijdag 26 december 2014

Westerwolde tegen naaktloperij ?


Ik kwam nog een oude foto tegen uit het gebied waar ik 27 jaar heb gewoond. Met een glimlach dacht ik terug aan 1984.

Samen met Hein Albeda (zoon van minister Wil Albeda), Frank van der Meijden (persvoorlichter 2e kamerfractie), Hans Holterman (RP Drenthe) en Gerard Klievink (NPA Apeldoorn) waren we op verzoek van een politieke partij een publicatie aan het schrijven over de politie. We kwamen twee keer bijeen. Een keer thuis bij Frank in Amsterdam en een keer bij mij thuis in Vlagtwedde.

Tussen de middag moesten we even onze zinnen verzetten en wandelden we vanuit mijn achtertuin over de stuw in de Ruiten Aa het Metbroekbos in.

Bij de ingang stond dit bord. De "Stadjers" hadden nog nooit gehoord van broekgronden. Broekgrond is moerasachtig land dat laag gelegen is. Zuidbroek, Langbroek en Broek op Langedijk hebben hun naam hieraan te danken. In Westerwolde hebben we een bos met broekgronden.

Hein en Frank dachten dat de boswachter een foutje had gemaakt met het bord. Immers tussen vrije en wandeling stonden veel spaties en tussen met en broek was die vast vergeten. Zij dachten namelijk dat hier behoorde te staan:

"Met broek vrije wandeling op wegen en paden".

Later zag ik Frank en Hein regelmatig op TV bij Kassa als woordvoerders van de consumentenbond. Frank werd daarna voorlichter bij Rabo wielerploeg. Iedere keer als ik hun op TV zag kreeg ik diezelfde glimlach.

Het boekwerk is uiteindelijk samengesteld door Jan Hopmans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten