zaterdag 26 juli 2014

Vakantie deel 9 - rondom Havel



De zon scheen al vroeg de camper binnen vanochtend. Tijd voor een lekker ontbijt in de openlucht. Daarna begon ik aan de Havelfietstocht. Ik reed eerst naar de Döberitzer Heide. Daar kreeg ik een lekke band.


Een tijdje terug was dit prachtige natuurgebied militair terrein (DDR). I.v.m. munitie, bommen en granaten waren diverse gebieden (nog) niet toegankelijk. 


Tijdens het fietsen stak plotseling een familie wilde zwijnen (7 stuks) de weg over. Het was in een flits en ik was te laat voor een foto. Even later stak een hagedis de weg over. Weer gemist. Maar er volgde nog een tweede hagedis. Nu was ik nog net op tijd.


Het was prachtig weer voor een buitenrit.


Chateau Palmeraie is een wooncomplex in de voormalige Rote Kaserne


De val van de muur is al weer 25 jaar geleden. 


Borkenhaus in de Neuer Garten van Potsdam


Glienicker Brücke lag op de grens van Oost- en west Berlijn. Hier werden de spionnen uitgewisseld.


"Die Große Neugierde von Schloss Glienicke" is een theepaviljoen met uitzicht op de Glienicker Brücke. 


Op de Wannsee kom je diverse Huckleberrys watervlotten tegen.


Klik hier voor details van de 63 km lange fietstocht.

Klik hier voor meer blogs van mij over Berlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten