donderdag 24 juli 2014

Vakantie deel 7 - limo

Vanochtend werd ik wakker van de regen. Geen fietsweer vandaag. Ik besloot om met de bus naar Spandau te reizen en daarna met de U-bahn naar Berlijn.


Ik stapte uit in het Bayerische Viertel in het stadsdeel Schöneberg. Daar waar Albert Einstein tot 1932 woonde. Borden herinneren aan de deportatie van joden tussen 1933 en 1945.


Begraafplaats Alt Schöneberg.


Dit Jugendstil "Baudenkmal" in de wijk Friedenau is rond 1904 gebouwd door architect Otto Hausherr. 


Zet ik een Turks trio op het bankje vastgelegd en kom er later achter dat een mus voor oma haar gezicht langs vloog. Domme pech. 


Oude Fordjes


Bij Käthe Wohfahrt op de Kurfürstendamm kan je het hele jaar door de kerst beleven.Deze winkel is echt een kijkje waard.


Skateboardartiesten vertonen hun kunsten op Breitscheidplatz.


Dat zijn de echte diehards. Roken onder het motorrijden.


Diep triest dat zo'n mooie vrouw met haar kindertjes op straat moet leven van de McDonalds- klanten.


Berlijn per Segway is een optie voor de volgende keer.


Even zitten !


In Berlijn kan je gewoon lekker op een terrasje zitten mensen kijken ...


... en mensen kijken :-)


De worstenkoning


Bij The digital eatery van Microsoft heb ik een lekker glaasje groene thee met worteltjestaart gehad.


Een van de dagelijkse protesten voor de Brandenburger Tor.


In Nederland praten ze over "Blauw op straat". In Berlijn doen ze het gewoon !


Meneer wilt u voor 15 euro een ritje door de stad maken in deze mooie Limo ? Waarom ook niet. Het was de moeite waard in de mooie Hummer H2 XXXL. Niet dat ik veel nieuws heb gezien of gehoord van chauffeur/gids Dirk, maar bekijks had ik wel. Ik kreeg al een beetje sterallures :-)


Reichstag


De gids herkenbaar aan paraplu met ampelmännchen


Met de U-bahn vanaf Berlin Hauptbahnhof weer terug naar Spandau.

Klik hier voor meer blogs van mij over Berlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten