zaterdag 26 april 2014

Meivakantie dag 1 - Koningsdag


Vrijdagmiddag ben ik vertrokken naar natuurkampeerterrein Lutje Kössink bij Winterswijk. Ik kreeg een mooie rustige plek met uitzicht op de akkers, begrensd door een houtwal toegewezen. In de avonduren werd ik getrakteerd op het geluid van uilen.


Vanochtend - voor een lange fietstocht - lekker in de zon ontbijten.


Vanaf de camping fietste ik langs de golfbaan richting Winterswijk.


Beltmolen De Bataaf in Winterswijk.


De oude algemene begraafplaats van Winterswijk was van 1829 tot 1980 in gebruik.


Het showteam van Appie Kamps liet twee Mechelaars, een tinker, een new forest, twee pony's en twee muskuseenden samenwerken.  


Vroeger woonde Appie in Valthermond en werd in die tijd meerdere keren Nederlands kampioen met politiehonden. Verder was er ook nog een Paardenmarkt. Dit moeten ze gaan verbieden. Ik heb twee veehandelaren gezien die alleen aan geld denken en geen respect hebben voor dieren. 


De vrijmarkt


Het oranje gevoel


Na een kopje koffie met appelgebak bij De Koets bekeek ik nog even een stoomwals en fietste vervolgens langs watermolen Berenschot en de Ruïne van Miste (de boerderij G.E. Bar uit 1877) naar Bredevoort.


Het beeld van Hendrickje Stoffels, de partner van Rembrandt van Rijn werd in Bredevoort geboren.


De Vrijmarkt


In Boekenstad Bredevoort zie je tussen heel veel rijks- en gemeentelijke monumenten boekenstalletjes.


"De Prins" van Oranje is wel een verouderde naam op Koningsdag.


In Aalten was veel vertier voor de jeugd


en de oudere jeugd


Villa "Welgelegen" in Aalten ligt er,  net als "De kruik" van Aalten, mooi bij. Op de terugweg even buiten Aalten kwam ik nog een koppel patrijzen tegen.


De Winterswijkse Steen- en kalkgroeve.


Net voor de regen kwam ik de camping oprijden.


Klik hier voor details van de 50 km lange route.


Klik hier voor dag 1
Klik hier voor dag 2
Klik hier voor dag 3
Klik hier voor dag 4
Klik hier voor dag 5
Klik hier voor dag 6
Klik hier voor dag 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten