zondag 16 juni 2013

Rondje Beuningen

Zaterdag 15 juni.
 
Gelet op de weersvoorspelling besloot ik na de regen te gaan fietsen. In de ochtenduren heb ik het boek "Stasi kinderen" van Ruth Hoffmann gelezen.
 

Geheel volgens de buienradar regende het tussen 12 en 13 uur. Daarna was het droog en stapte ik op
de fiets.
 
 
Op de achtergrond de Austieberg van Beuningen. Deze berg ligt 55 meter boven NAP. Het waaide hier hard en tot overmaat van ramp kreeg ik ook nog een lekke band. De binnen en buitenband vakkundig vervangen en daarop bij Kamphuis rijwielen in Denekamp direct maar een nieuwe vouwband gekocht. Een paar panden verder - op het terras bij ijssalon Happy Days - genoten van ambachtelijk bereid ijs. Stracciatella met aardbei en slagroom.
 
 
De Nederlandse stepkampioenen Fiona Olthof (231) en Peter Groeneveld (61) maakten een trainingsrondje door Twente.
 
 
Stroothuizen is een klein maar fascinerend vochtig heidegebied, aldus dit bord van Staatsbosbeheer.
 
 
Onder leiding van Adventure King maakte deze familie een tocht per vlot over het Omleidingskanaal.


Voor het fietsen waaide het misschien te hard maar voor het vliegeren was het prachtweer.


Het landschap rondom Beuningen straalt rust uit.


Klik hier voor rondje Beuningen
 

Na de warme hap heb ik nog een avondwandeling langs de Dinkel gemaakt.


Langs de Dinkel kom ik veel weidebeekjuffers tegen.
 
 
Op de plaats van deze Mauritsbrug met kanon is Prins Maurits in 1597 - tijdens de 80-jarige oorlog - met zijn troepen de Dinkel over gestoken.
 

In het hoge gras zag ik een koppel patrijzen achter elkaar aanrennen met snelheden die Usain Bolt nooit zal bereiken.
 
 
Langs de weg van Beuningen naar de camping staat een van de vele kruisbeelden.
 

Aan het einde van de wandeling zie ik een konijn vlak bij mijn camper zitten. Ondanks het feit dat ik geen ijsvogeltjes, roofvogels, fazanten en reewild heb gezien kon ik toch met een voldaan gevoel gaan slapen.


Klik hier voor Dinkelloop


Zondag 16 juni.
 
 
Bij een natuurcamping hoort een "natuurwekker". Piet Haan deed iedere ochtend trouw zijn werk.
Ook de laatste dag buiten in de zon genoten van mijn ontbijt. Onderweg naar huis nog even gekeken bij het jaarlijkse Concours Hippique Weerselo 


 Een mooie schimmel.


 Elegant


Het ging ook wel eens mis.
 
 
Maar hier is toch niets mis mee !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten