dinsdag 1 januari 2013

Nieuwjaarsduik Nieuwe Pekela

Volgens traditie organiseerde Scouting Pekela in het "kleine Heeresmeer" de Nieuwjaarsduik.
 
 
De 87 zwemmers mochten zich omkleden en warmhouden in een oude legertent. Het publiek mocht naar de aangrenzende koek & zopiekraam. 
 
 
De jongste deelnemers mochten - onder begeleiding van de zwartebander judo - als eersten het water in.
 
 
Daarna de scholieren van de middelbare school
 
   
Tenslotte volgde de ouwe hap
 
 
 Zijn oren bleven lekker warm
 
 
Dorpsfiguur Douwe Siepel ging vorig jaar nog met zijn racefiets het water in. Nu had hij een smoes "Ik ben geblesseerd".  
 
 
Deze Akela had een vliegenzwambikini aan.
 
 
...... en deze Pekelder gewichtheffer een mooi badpak
 
 
Ik vraag mij wel af waar hij een 6-pack heeft ?
  
 
Waarom deze dames veel bekijks kregen .............. ?
 
 
De hopman ging in tegenstellen tot veel deelnemers wel helemaal te water.
 
 
Tarzan daagde Jane uit
 
 
 "Ik heb mij klem gezopen kan jij mij losmaken ?"
 
 
Ik stond met een waadpak aan in het meer en bleef ondanks het gespetter heerlijk droog. Klik hier voor de video van Simon Koster, met mij in waadpak.
 
 
Een groepsfoto van de Pekelder bikkels.
  
 
Na afloop gingen de deelnemers langs de koek & zopiekraam.
 

1 opmerking:

  1. Meijco, Hartelijk bedankt voor deze mooie foto's!!!
    Scouting Pekela hoopt je volgend jaar weer te mogen begroeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen